Puntpaprika

Als ik groene vingers had, zou ik zeker puntpaprika’s verbouwen. Waarom? Waarom niet. Die dingen zijn zoeter dan appels, lijken op pepers en hoe koel is het om net te doen of je zo een hele peper verorbert, zijn er in allemaal fancyshmancy kleurtjes en bevatten haast geen pitjes. Punt lijkt me duidelijk.

Ik zie het al voor me. Dat ik dan als een Bob Ross veilige plekjes mag creëren voor mijn paprikapitjes. En dan zou de eerste regel van het puntpaprikatelen zijn, dat je liefde geeft en praat tegen de pitjes. En dat leden van de puntpaprikafanclub daarom spreken van ‘opvoeden’ in plaats van ‘verbouwen’. Dan krijg je dus kindjes in alle kleurtjes. Ben je ook nog eens multi-culti bezig.

Puntpaprika’s werken trouwens ook heel goed als gespreksstarter, heb ik gemerkt. Héél goed. Zo niet, probeer de pastinaak.

  1. Leave a comment

Leave a Reply

